mandag 8. desember 2008

Tilvekst biblioteket i "Slektsforskerens Rom"


I det som etterhvert forhåpentligvis skal bli min egen lille hule for dypdykk i slektsforskning og andre lokalhistoriske aktiviteter (og Slektsforskerstudiet ved Høgskulen i Volda), har jeg til stadighet tilvekst av bøker som jeg enten finner på loppemarkeder rundt om i Oslo, eller kjøper fra slektshistoriske lag rundt i de områdene hvor jeg har slekt.

Sist nå mottok jeg "Verdals Historielags Skrifter nummer 36". Jeg har jo slekt både på Verdal, Levanger, Åsen og Frosta, så for meg var det veldig naturlig å melde meg inn i Verdal Historielag og kjøpe de årlige publikasjonene deres.

Årets utgave er tilegnet de fire S-ene. Nei, ikke skøyteløperne som vant alt som var for noen tiår siden, men Stiklestad, Sul, Skoler og Soldater. En nærmere titt på innholdet i boka finner dere her.

En ytterligere presentasjon av boken ble gjort i Trønder-Avisa. Verdt å lese og å kjøpe om man har slekt der. Boka altså, og gjerne avisa også... ;)

Ingen kommentarer: